Herstellen na Covid-19

U heeft het coronavirus gehad en bent hier nu van aan het herstellen. De fysiotherapeut en de diëtist kunnen u hierbij begeleiden.

Diëtist

Tijdens het ziek zijn heeft uw lichaam een verhoogde energie-en eiwitbehoefte gehad. Hierdoor is de kans groot dat u bent afgevallen en spiermassa verloren heeft.20% van de patiënten heeft daarbij ook maag- darmklachten gekregen. Andere veel voorkomende klachten zijn benauwdheid, vermoeidheid, kauw- en slikklachten, verminderde smaak, reukverlies en een verminderde eetlust. Deze klachten kunnen een spoedig herstel in de weg staan.

Als diëtist kan ik u begeleiden bij het bereiken van een optimaal voedingspatroon wat op u is afgestemd om het herstel te ondersteunen.

Fysiotherapeut

Naast een optimaal voedingspatroon is ook de begeleiding van de fysiotherapeut nodig om uw spiermassa weer op te bouwen. Samen met uw fysiotherapeut bekijken we hoe we kunnen gaan oefenen, gericht op de adem, conditie, spierkracht, maar ook in intensiteit en frequentie.

Binnen het bewegingsapparaat kan u naast spierzwakte ook hoofdpijn, zenuwpijn, huidwonden en bewegingsbeperkingen ervaren, maar ook somberheid of angst.

Afhankelijk van uw mogelijkheden kan er op de praktijk of bij u thuis worden geoefend als u beperkingen ervaart in uw functioneren in huis. Behandeling vindt plaatst volgens de richtlijnen.

De diëtist en fysiotherapeut werken o.a. ook samen met logopedie, ergotherapie en psycholoog.

Bij vragen kunt u terecht bij

• Ilonka Plaisier, fysiotherapeut, 010 – 2480128 of 06 – 18156924
  • Jacqueline Lancel, diëtist, 010 – 2480128 of 06 – 13767356